torsdag 7 april 2011

Vårtider och rustning.

En vecka in i april. Det är inte riktigt klokt, jag hänger inte med alls;) Tycker jag jobbar de flesta dagar just nu, och som vanligt dålig på att lägga ett bra schema, så då blir det lite kaos ibland med tuffa tider. Mitt eget  fel! Men jag tycker det känns bra att jobba, även om jag blir trött så behöver jag komma ut och vara igång igen.

Många vårstädar och fejar, men den orken kan jag säga att den finns inte än, räcker med att jobba. Så vinterskiten får allt ligga kvar här hemma ett tag till;)

Sedan har vi bestämt när allt kändes som mest less då våra planer med huset i vår och sommar blåste bort. Vi ska rusta badrummet:) Nu när Micke iaf inte kan göra så mkt själv så gjorde vi slag i saken och så får det bli.

Vi har det ju helt handikappanpassat där så det skulle fungera för Josefine. Nu blir det en nystart, iaf för badrummet som kommer total förvandlas och byggas in en bastu. Vi har ju ett rätt stort badrum eftersom det skulle vara svängrum för lilla gumman. Så ja då känns det ännu mer befogat att vänta med vårstädning, det kommer bli rörigt ändå:)

För övrigt ser jag fram emot lördagen då vår älskade lilla Nellie Maria Josefine ska döpas i västanfors kyrka:) DSC_1046

3 kommentarer:

  1. ja du vinterskiten syns allt för väl nu när solen kommer fram =/ och ska man till att rusta så är känns det ju ganska onödigt att lägga energi på nåt som ändå inte kommer hålla särskilt länge. Det är ju dumt att göra saker två ggr om man inte behöver ;)

    hon är så sockersöt lilla Nelly. och farmor ser så förälskad ut som det bara går att vara =) livets efterrätt säger "dom" och det stämmer så bra.

    kram till dig och din familj

    SvaraRadera
  2. Men det var väl ett bra beslut!! Som vanligt....;)
    Skiten ligger kvar,kan jag lova dej!*skrattar*
    Önskar gubben lycka till med sitt,och att ni allesammans får en FIN dag på lördag! Massor med kramar!!
    Pling

    SvaraRadera
  3. Åh va roligt med ett projekt .. och förståndigt att vänta med städningen då .. =)

    Det är ju bra att du orkar jobba, vara bara rädd om dig, det kan behövas ork till annat med så ta det försiktigt!

    Åh va mysigt med dop, det är något speciellt med det kan jag tycka .. =)

    Må så gott!!!
    Kram Patricia

    SvaraRadera