tisdag 21 december 2010

Jul i vårt hus……..igen!

naken_tomte1_57656329 Ja då julstökar man lite som de flesta nu då. Känns konstigt, men bra samtidigt.  Vi har ju mer eller mindre haft 3 jular i kaosets tecken.(mamma gick bort advent 07)

Nu har vi ju inte firat jul sedan Josefine gick bort. Vi har flytt bort 2 jular. Men i år är ju början på ngt nytt, nya traditioner och nytt liv:) Tack för det!

 

Kokade knäck och det luktade juligt. Måste gömma den annars äter jag själv upp den kan jag tro;)

Lagt in sill, så händerna blir knappast luktfria innan julafton:/

Ja det andra julstöket pysslar jag med lite då och då. Är fortf sjukskriven men börjar jobba på nyårsafton, om lungfan sköter sig:/ Trött som en jule gris på denna lungfan!

blogg_115227 Nästa år måste bli ett år i friskhetens tecken, lever på hoppet:)

En sak vi alla ändå kan vara övertygade, och överens om, är att det blir en vit jul…..:)

jul0625_24390650

5 kommentarer:

  1. Jag beundrar dej Gullet!!
    Att ständigt resa sig.
    En fighter är vad du är.
    Koka knäck...
    Full av beundran,det har vi inte klarat än..
    Men vi har klarat mycket annat,och det är just det man måste se.
    Vad man klarat,nästa gång man dyker..
    Julkram till dej,som jag känner sån djup beundran för.
    Ingela

    SvaraRadera
  2. Tack fina Ingela, du har ju lärt mig mkt;) min lärare i livet efter!! Hoppas du/ni får en underbar jul nu tillsammans med era nära och kära. Var rädda om er nu..Puss Kram hela dan.......

    SvaraRadera
  3. Härligt att höra att du känner att du vill fira jul igen ... tänk vad mycket ett barnbarn kan göra för ens välmående... =)

    Jag skäms att säga det, men jag har redan ätit upp en sats knäck .. inte helt ensam men nästan, måste göra ny i morron tror jag .. hi hi.

    Och mina händer luktar med fisk .. strömming .. men det är det värt, för Vitlöksgravad strömming är såååå gott!!! .. =)

    Hoppas hoppas hoppas att "lung-fan" far sin kos nästa år och låter dig bli frisk och piggelin ... det är din tur NU!! =)

    Kram kram

    SvaraRadera
  4. vad din knäck såg god ut. jag ska koka min idag.
    skönt att du mår lite bättre och att lilla Nelli ger dig lyckoenergi men hur kan man inte bli lycklig i dessa små människors närvaro
    kramen till dig

    SvaraRadera
  5. Vad glad jag blir för eran skull att ni har återfått lite julstämning! =)
    Önskar er en God Jul och ett Gott Nytt År!

    Många Kramar

    SvaraRadera