söndag 18 september 2011

Höst plock!

Min förkylning blev inte så elak som jag var rädd för, hostan uteblev, vilket jag var väldig glad över. Så nu är den första förkylningen efter lungoperationen avklarad, och det gick bra, skönt:)

I går gjorde vi slut på sommaren i Kallmora. In åkte trädgårds möblerna. Rabatterna och buskarna fick sig en sista smörjelse, innan vinter vilan.

  IMG_0037

Tomt och nedklippt, naturligtvis räckte inte täckbarken så det återstår lite jobb. Vi har ju så stor tomt, men vi har anpassat den efter vår tid och lust. Har varken kroppen eller orken och inte intresse att ligga och rensa land halva sommaren, lättskött ska det va:)

IMG_0036 

IMG_0038 Min kryssboll står sig iaf gul och fin:)

3 kommentarer:

  1. vad fint den där rundeln är med trädet i mitten. kan tänka på att det är praktfullt när allt blommar.

    å jag som tycker vi har stort tomt =O men ni verkar ha ännu mer. förstår verkligen att ni har åklippare med kärra =)

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint ni gjort,och ÅHHHHH vad glad jag är att du slapp hostan.....Kraaaaaam Pling

    SvaraRadera
  3. Gud så fint ni har. En hel del att pyssla med kan jag tänka.
    Kram

    SvaraRadera