måndag 18 oktober 2010

Min O- glamorösa vardag

DSCN1921

Ja min vardag idag, blodpudding och fläsk och lingonsylt. lyxigt va? Men jag bryr mig inte om lyx, det är gott, och jag skulle äta extra järn pga att mitt blodvärde var lågt. Lydig som jag alltid är;) så äter jag blodmat!!!

5512_ros_blod2

Gulliga Lotta kom och förgyllde min fm idag:) tack för det:) Är redan trött på att vara sjukskriven:( Jag vet att jag måste vara still för att lungan inte ska släppa och jag gör allt för att det ska bli bra. Men jag styr inte över mina inre organ! Jag verkligen hatar, hatar min lunga för vad den gör och har gjort mot mig och mitt välbefinnande! Jag skulle vilja kunna"rusa" av mig ångest och oro, få fart på endorfinerna helt enkelt, det skulle vara balsam för min själ!!

3 kommentarer:

  1. Jag tycker om blodpudding, det åt vi förra veckan, men innan det var det nog ett par år sen jag åt det, det har inte blivit av helt enekelt...=)

    Ja den där lungan, hoppas verkligen du snart blir bättre, och att du lyder doktorn så du gör allt du kan för att bli frisk igen.

    Många krya-på-kramar till dig!!!
    Kram Patricia

    SvaraRadera
  2. vad är det som säger att blodpudding inte kan vara lyxmat. det är ju var och en som bestämmer vad som är lyx å inte lyx. och allt blir ju precis vad man gör det till.

    hoppas att du fått lite extra energi. skickade till dej hela helgen. men du behöver mycket, mycket mer

    kram

    SvaraRadera
  3. Ja för det första är blodpudding nåt jag själv tycker är kanongott...mumsfillibabba...med lite knaperstekt bacon och lingonsylt.
    För det andra.....kanske du skulle ge dig in på att älska din lunga...för att den är just din lunga. Jag tänker...det går åt så mycket energi att hata...och dessutom tar mycket kraft av både dig OCH din lunga. Positiv energi kanske behövs.
    STOPP... jag vet...inte helt lätt....men lungan är en del av dig och älsa dig själv för att du är just du....rakt upp och ned. Jag tycker i alla fall om dig för att du är just du Lena. Kramar

    SvaraRadera