fredag 15 oktober 2010

Urless

sjuk 

Ja tyvärr var det inget falsk larm med “lungfan” Har legat på sjukan i Västerås, dränerat lungan igen. Fattar inte varför den aldrig kan ge sig? Eller jo, jag förstår ju att det inte ger sig, det är ju jag:/

Nu väntar vila, och ett par veckors sjukskrivning igen, känns tröstlöst att bara  vänta på nästa gång:/ De trodde inte de skulle våga operera igen, för att då skulle det vara risk för större blödningar inne i lungan. Men sista ordet är väl inte riktigt sagt än. 

Ja vad ska man göra, annat än att lita på de kunniga. Hoppas iaf att de är det, kunniga alltså. Men med detta kaos som är på sjukhuset så känner man sig inte trygg som patient!!! Känns mer tryggt att få åka hem och kurera sig i lugn miljö.

Att vara på sjukhus tar verkligen på psyket, att ligga på dessa rum och känna sjukhuslukten, tänker på Josefine, alla våra turer på lasarett, och allt gör då ännu mer ont i bröstet.

Nu vill jag bara bli pigg och stark igen tills vårt lilla barnbarn kommer:):):)Kan ju inte vara en skröplig kärring då;)good-night-dark

2 kommentarer:

  1. usch vad jobbigt. hoppas det reder sig snart. jag skickar gärna healing men gör inget utan ditt tillstånd. om inte annat så hjälper det dig att få tillbaka lite krafter och energi.

    big hug

    SvaraRadera
  2. Ja du vännen, du är varken skröplig eller kärring, du är fantastisk. Lyckliga ditt barnbarn som får just dig till farmor. Du besitter en erfarenhet och kunskap den lille säkert kommer att få nytta av -likaså din son.
    Varma kramar från mig till dig

    SvaraRadera