torsdag 13 januari 2011

Förhoppning

Jag skulle vilja ta en time out ifrån livet faktiskt, om det gick! Lämna det till sitt öde och låta det bli som det blir.

Just nu vill jag ju bara njuta och glädjas åt lilla Nellie. Men som sagt jag ser framåt och hoppas att det ska bli bra. Om inte bra, så iaf mkt bättre.

Lungfan ska få sig en rejäl omgång blev det bestämt på akademiska, med all rätt! Tyvärr hänger ju även jag med på den omgången, men det tar jag.

Är som jag sagt förr inte alls rädd för någonting längre. Känner mest bara en trötthet över att det aldrig kan få vara ro. Men det kommer….kanske!

Allt detta kommer ju att ske inom en snar framtid och det är bra, vill bara få det gjort nu.

Är glad att jag har min “gubbe” som alltid finns vid min sida, följer med överallt och hjälper mig prata när mina ord tar slut. Puss också till mina nära och kära, och vänner som finns och pushar mig :)

hjrtan-gunilla-2_21369554

4 kommentarer:

  1. Jag förstår dig så väl... dessa timeout:er behövs verkligen i bland för att man ska orka med!

    SvaraRadera
  2. Skickar dej en"Off-knapp",som du kan trycka på när livet blir överjävligt!
    Visst hade det varit skönt om man någon gång,bara en liten,liten stund kund få en liten,liten minuts paus ,just när livet gör så där jättejätte ont......
    Men icke!
    Livet fortgår,ibland kan man tycka obarmhärtigt,och omäskligt att genomleva.
    För det är just det man gör,genomlever,tills man får stunder man känner att man LEVER igen!
    Mmmmmm...dom är ljuvliga,och vips så strömmar en tacksamhet igenom kroppen ,över att leva..
    Kram till dej från mej...
    Plingan

    SvaraRadera
  3. Ja du vännen. Ibland finner man inga ord för vad man skulle vilja göra. Om det är din känsla så är det säkert rätt för dig. Ta timeout från din kropp.. för det är väl den som ställer till för dig just nu.... Du är ändå så mycket mer än bara din kropp och en sjukdom. Du är mor, fru, dotter, farmor,syster,vän....ja you name it, listan kan göras oändlig. Men framförallt är du Du en underbar människa. Massor med värme och kramar från mig till dig

    SvaraRadera
  4. ja det vore väl praktiskt att kunna lämna av lungan på sjukan å hämta den när det var klart ;) vilken utopi det skulle vara för många sjuka.
    men men livet är som det är å det är bara att hänga med vare sig man vill eller inte.

    kram <3

    SvaraRadera