onsdag 8 september 2010

Barnen

x1pxOYwqu4SjF7e-kDauQWHVSlWlI0nPXh8iZ_aYPUXM1D6vAzQKvWzxtM_HRT7M6YMplL2VQqgb_6Ukoott9AHH8a-wWkMuh2DIF748bL9fDedAJKbpHjtQiNNoA0w8GHPEvYtbQ9uwsZu30KVTMyYKyk92dpLAnKZ Dina barn tillhör dig inte, det är söner och döttrar av själva livets längtan.

De kommer genom dig men inte ifrån dig, och fastän de är hos dig tillhör de dig inte.

Du kan ge dem din kärlek, men inte dina tankar, ty de har egna tankar.

Du kan hysa deras kroppar, men inte deras själar, ty deras själar befinner sig i morgondagens land. Som du inte kan besöka, ens i dina drömmar.

Du kan sträva efter att likna dem, men försök inte göra dem lika dig själv.Ty livet går inte tillbaks och dröjer vid igår.

Ni är de bågar från vilka era barn skickas ut som levande pilar. Bågskytten ser målet på de oändligas stig. Och han böjer dig med sin makt. För att hans pilar ska gå snabbt och långt.

Låt dig med glädje böjas i bågskyttens hand. För liksom han älskar pilen, som flyger, älskar han också bågen som är stadig!

/ K. Gibran.

Vi har våra barn bara till låns, men var glad då du har dina barn ,så du bara kan lyfta på telefon och höra deras röst….Alla kan inte det!Så sörj inte det som är naturligt…att barnen flyttar, var istället glad att livet går som det är meningen:)

4 kommentarer:

  1. Så är det även om de bor på andra sidan jordklotet...långt från mamma men med Skype på datorn :)

    Största kramen.

    SvaraRadera
  2. Visst är det så min vän.
    Vi med levande barn har sååå mycket att vara tacksamma över.
    Separationen hör till,den är helt naturlig.
    Ett barns död är allt annat än naturlig...
    Med det i bagaget är jag världens lyckligaste....
    Med det menar jag inte att livet är en tävligt om vem som är lyckligast,utan bara om att jag är fullt medveten om vilken lycka jag har.Inte alla förunnat..tyvärr!
    Tänker på er,alltid. Speciellt i mina lyckligste "mammastunder"
    Kraaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  3. Så sant så sant...min vän. Vi har våra barn till låns en tid på olika sätt. Det är det stora arbetet med att vara förälder.
    Kramar

    SvaraRadera