måndag 18 juli 2011

Det är bara regn hos mig.

Ja att många idag började sin semester gjorde inte så ont när vädret idag var som det var. Verkligen regn, när det väl börjar så vill det inte ge sig. men nu har väl växterna fått sig en rot blöta som heter duga.

5c264c3804_87466016

Grillade här i lördags med lilla familjen, pappsen och svärmor. Tyvärr var vädret även då ostadigt så vi fick äta inomhus, men mysigt hade vi.

Vad vore en sommargillning utan, Sill och färsk potatis. Marinerad karre’ med potatisgratäng och grillade majs korvar;;) Gött, gött. Till efterrätt en pannacotta hallonpaj, tack Patricia för receptet den var väldigt god:)

hallonpannacottapaj

blom47[1]

DSC_1396 Ljuvliga lilla Nellie var som vanligt på strålande humör.

De hade även en annan liten hårig bebis med sig, Spencer Marias systers fina hund, en liten Cavalier kille:) Som de var hundvakt åt. Så lugn och fin hund.

DSC_1391 

Han blev snabbt svärmors älskling. Hund människa som hon är, hon blev tok förtjust:)

DSC_1407

DSC_1385

Vi med bebisarna:)

DSC_1398

Pappsen och svärmor, riktigt pigga och det är vi så glada för. Känns alltid lika konstigt utan mamma och Josefine. Farfar finns ju, men blir lite för rörigt för honom att vara med. Livets gång kan vi inte hindra.

DSC_1406 Men att älska det nya lilla livet, det är lätt:)

Saknar min darling som befinner sig på resande fot. Love you.

du-ar-mitt-allt_103456820 Sänder tankar till kära lilla syster med familj på västkusten också:) Saknar er.

6 kommentarer:

  1. Ser ut som ni haft en jättemysig dag. Det är så viktigt att ha sina nära hos sig. trots att en av dom viktigaste saknas hos er fysiskt så är jag säker på att hon var med er.

    för hur ska hon kunna hålla sig undan hjärtegullet som finns hos er nu.

    och tack för dina kommentarer i min blogg. dom gav mig styrka för det har varit en jättejobbig dag idag. dels att återigen känna att jag måste "försvara/förklara mig. att ständigt bli ifrågasatt är så jävla jobbigt.

    och dels var det jobbigt att läsa allt som jag gått igenom. det är en sak att tänka på det och en annan att skriva ner det och se det med ögonen.

    så när jag läste det du skrivit så bara kom tårarna som jag burit på hela dagen.

    du är guld värld älskade vän. återigen tack för dina ord.

    stor stor bamsekram till dig <3

    SvaraRadera
  2. Tack själv <3 låt tårarna rinna så känns det lättare sen, det sa alltid mamma :) den största kramen till dig.

    SvaraRadera
  3. Man måste se det man har omkring sig det som gör en glad mvh Pernilla

    SvaraRadera
  4. Jag ser alltid det jag har omkring mig!!!!Det är det jag lever för...

    SvaraRadera
  5. jasså "Pernilla" är här med å spökar.Ser att vi kommer att få en "trevlig" tid framför oss med MASSOR av goda råd. Vad skönt då behöver vi inte anstränga oss så mycket själva ;)

    kram på min vän

    SvaraRadera
  6. Jaaa Kicki gud vad lättat jag är:) tänk nu behöver vi aldrig det fundera själva....de finns de som har alla svar till oss så härligt hahaha kram vännen.

    SvaraRadera