fredag 15 juli 2011

Sommar regn.

Vilket regnande det blev idag då. Är väl bra för våran gräsmatta är väldigt knastrig. Jag känner mig lite som vädret idag, lågtryck! Vissa dagar är jobbiga och kommer så att förbli. Jag försöker lyfta fram allt positivt runt mig, men ibland tar saknaden över alla tankar. Men så är det och det är så mitt liv ser ut.

Jag undrar också vem som lagt ett stort underbart ros fyllt hjärta hos Josefine. Otroligt vackert. Hon som älskade hjärtan! Tack till den berörda.

8a9365c0dc621193

För övrigt har jag inte gröna fingrar men tycker om blommor och är väldigt stolt över min fina orkide’.

DSC00091 Det kommer nya blommor hela tiden och den har nu blommat sedan april:) Såna blommor gillar jag!

Nu har jag en arbetsvecka kvar och inleder denna sista vecka med ett nattpass i dag:)den_sten

3 kommentarer:

  1. Va roligt med besökare hos Jossan, och en fin hälsning med roshjärtat .. va gulligt!.. =)

    Här har det regnat i stort sett hela dagen, men jag påverkas tack o lov sällan av vädret, men många som gör det. Hoppas det känns bättre hos dig i morron vännen.

    Men vilken fin Orkidée .. jag är dåligt på att komma ihåg att vattna blommorna så här trivs suckulenterna bäst .. hi hi.

    Må så gott!
    kram patricia

    SvaraRadera
  2. Patricia, ja jag blir alltid så glad att lilla gumman är så ihåg kommen av alla hela tiden, känns så fint i hjärtat:) Kram till dig vännen

    SvaraRadera
  3. Ja visst känns det som vi kännt varandra läääänge .. =)

    Och så kul att vi blev farmödrar i stort sett samtidigt, till 2 underbara söta flickor .. =)

    Jag förstår att det glädjer dig att Jossan blir ihågkommen, för tyvärr är det ju lätt så att det efter en tid rinner ut i sanden, men hon verkade allt vara en riktigt speciellt fin tjej så jag förstår att det är många som sörjer henne...

    Kram igen

    SvaraRadera