fredag 1 juli 2011

Sommar….

vaderfen081[1] 

Sommar, sommar, sommar, ja det är det minsta man kan säga. Nog har det varit svettigt på jobbet denna vecka allt, men det är ju så sommar så då ska det ju vara varmt……inte värt att säga annat;) Men nog hade jag hellre haft semester, men det dröjer ju som sagt några veckor till. Det är lite segt med jobb nu, och att man inte kan planera gör mig rätt trött. Men vet att så här är det oftast i juni/juli.

Sedan ger jag nog upp min nya “lungfan” medicinering. Tyvärr, för den har haft viss positiv effekt. Men jag kan inte gå omkring och må så här, den påverkar mig både psykiskt och fysiskt. Starka doningar som tar på hela kroppen. Enligt läkaren får man väga fördelar mot nackdelar, och som det känns nu så är nackdelarna fler:( Men men, ska iaf prova att minska den till en början.

Lungdjävul!!

version-0de20a36387206e73ad320dd439dd510[1]

Fick sedan en så dum fråga så jag bara, suck, ja vad säger man??

-Hur känns det nu, saknar ni er tjej lika hemskt fortfarande??? Jag blev så paff och bara svarade, hur länge skulle du själv sakna ditt barn????

pic47

Behöver jag säga att hon blev tyst…Jag med, och förundras över hur urbota dumma frågor människor kan ställa. Det är inte ett ben som ska läka….

655522tzxpljt1b7[1]

Men just en sådan dum fråga räcker för att jag ska bli så himla ledsen och ångestfylld igen.  Vissa dagar bara känns det som jag trampar vatten…Ja, ja det blir väl bättre, tur alla dagar är olika.

Njut nu alla av sol och värme det behöver våra kylda kroppar:)

t_gw_01[1] 

5 kommentarer:

  1. =O ja vad ska man svara på en sån fråga. förstår att du blev paff. men man får tänka som så att dom inte har bättre vett.

    synd med din lunga önskar att det inte var så. önskar att du kunde få hjälp så du orkar med det oxå. önskar, önskar, önskar........
    för alla som behöver.

    stor kram <3

    SvaraRadera
  2. ja man får väl tänka så men det gör lika ont för det..jävla frågor...bättre om man fattar dåligt att vara tyst....kram

    SvaraRadera
  3. Ja man kan inte skylla på oförstånd heller möjligtvis problem med att formulera sig, väldigt stora problem:/ hur sjuttan kan man ens fråga om man saknar..Kan inte tänka mig en dag utan min son får panik bara vid tanken hur det skulle vara att mista honom. Fattar inte hur vissa får kämpa med allt:( Ta hand om dig kram Linda..

    SvaraRadera
  4. Ja hujedamej va det har varit/och är varmt o klibbigt. Det får gärna vara varmt men jag har jobbigt när det blir så hög luftfuktighet, då mår jag inte bra, men det kommer ju ofta på köpet. Men semester och badplats hade ju underlättat, men nu har jag bara 3 dagar kvar att jobba sen börjar min semester, men jag måste ju alltid jobba en dag i veckan även under semestern så helt ledig blir jag ju aldrig, men precis som din medicin så får man väga fördelarna mot nackdelarna .. =)

    Alltså jag blir så ledsen över din eländiga lung-jävel .. kan den inte få blir bättre så du får må bättre, du förtjänar att må BRA!!!

    Hoppas du får en bra söndag!
    kram Patricia

    SvaraRadera
  5. Ja du Lena, din "lungjävel" som du kallar den,har tydligen bestämt sig för att den inte är riktigt ok ÄN. Tyvärr är det ju Du som blir drabbad. Kan bara ana mig till hur jobbigt det är.
    Den frågan du fick av kvinnan, var enligt mig plump och dåligt genomtänkt....om den var tänkt alls. Skulle kunna tänka mig att den ställs av en person som inte vet vad hon/han skall prata om....eller Verka intresserad...eller att det är så jobbigt för personen i fråga med att känna sorg....så det som sägs blir helt fel. Kanske hade varit enklare att prata om väder och vind en sån gång.....?!
    Lägg tillbaka det på den person och se det som hennes problem skulle jag råda. Vissa människor tar mer energi än vad de kan ge....tyvärr.
    Jag hoppas hur som helst att du snart får en skön, varm, helt välförtjänt semester. Massor med värmande kramar från mig ;)

    SvaraRadera