tisdag 26 juli 2011

Semestertid

Ja så var den då här sommar semestern:) Efterlängtad var den. Jag kände mig rätt tom, på både fysik och psykisk energi, veckan innan semestern.

Det som sedan hände i Norge triggade igång en sådan stor sorgsenhet.

norges-flagga

Så många som miste sina kära, så fruktansvärt. Mina tankar till alla dessa förtvivlande människor.

Jag önskar bara att alla vi kunde låta bli att läsa upp eller uttala den där galningens namn hela tiden. Jag menar, han vill gå till historien med sitt namn. Kalla honom galning i stället  för det är det han är, och radera hans namn ifrån alla ställen. Han ska raderas från hela universum!!

a7_158669073

Nu är det för oss till att börja med Rättvik som gäller. Vi åker lite emellan som vi tycker, och vad vädret har att erbjuda. Blir väl några turer någonstans, men just nu landar vi, och bara är, i vårt älskade Rättvik.

Idag har vi haft en toppendag, bad och sol och små promenader efter konditionens tillåtelse.

DSC00101

 

Försöker komma igång med mitt läsande igen. Idag var en härlig läsdag i solen:)

DSC00102  

Skönt att ha gubben hemma igen. Han behöver verkligen semester efter intensivt jobb!

DSC00098 Frida håller sig mestadel inne i vagnen och tittar ut genom fönstret, vi tvingar ut henne i förtältet emellanåt;)

DSC00105

Kvällen avslutades i solen med en kall cider, det är sommar det:)

DSC00104 Hoppas våra troll har det bra hemma i huset:)

3 kommentarer:

  1. Gud va härligt det ser ut där ni har husvagnen med vattnet vid er..mysigt, det e sommar det! :)
    Hoppas ni får en toppen semester med härligt och fint väder.
    Själv får man ta små semester trippar med ålandsbåtarna :)..
    Tack för kommentarerna, ska bli trevligt med en kryssning imorgon, kommer dock sakna den som betyder så mkt för mig just nu :)...
    men får träffa honom på Fredag o ge honom hans överraskning vad det nu ska köpas ingen anning för han gillar öl o vill helst ha det :P

    Soliga sommar hälsningar :D
    Kramar i massor <3 <3 <3

    SvaraRadera
  2. ni ser ut att njuta å det är ni väl värda. hoppas att ni beställde massor med sol till er semester.

    håller med om galningen. ge honom ingen uppmärksamhet. det är det han "lever på" Så många som måste gå igenom en fruktansvärd tid/liv framöver. och vi alla andra kan inte göra nåt mer än att ge av våra fina tankar.

    tragiskt är det sorgligt. å det finns inte ord.

    stor semesterkram från lilla mej =) <3

    SvaraRadera
  3. Älskade,fina,fina gullgumma har semester!*yihoo*
    Vad skönt för er!
    Fina bilder på FINA männsikor,som vanligt;)
    Hoppas ni får några härligt soliga dagar,på alla vis...det behöver ni.
    Har just avslutat semester med mina barn,så nu kan mamma-hjärtat cabba ner!*haha* Grabbarna har just farit iväg med far sin,men min semester fortsätter..
    Är som vanligt lite inne i min "bubbla",du vet;)
    Behöver det.
    Lite av social avhållsamhet*haha*
    Sitter jsut nu och dricker lite vin,poppar Lars Winnerbäck på min balkong.Kännar stor tacksamhet.Känner så för dom drabbade i Norge.
    Fy fan!
    ORKA!
    Nu ska jag poppa vidare.Skickar er massor med kramar,en flaska vin,och en chokladkaka att mumsa på i tältet;)
    Love från Plingan

    SvaraRadera