lördag 13 november 2010

Nellie-Josefine

 DSC_0951  Här är hon, jordens underverk:) Vårt älskade lilla barnbarn. Nellie-Josefine. Så underbart söt, hon tittade så på mig, jag kan inte säga annat än att jag drunknade i hennes ögon. Hon såg rätt igenom mig, tog fram varenda känsla i hela kroppen. Det bubblar som om jag har sockerdricka i blodet, åh vad jag älskar denna lilla tös:)

Våra tårar rann när vi fick veta hennes namn. Tänkt att de underbara föräldrarna valt att ha Josefine som andra namn, så fint av dem. Det gjorde oss så rörda.

Josefine skulle ha varit så otroligt stolt. Denna ljuvliga lilla tös ska alltid få veta att hon har en faster, som ser henne från molnen. DSC_0959 Vi har fått en ängel!!!

7 kommentarer:

  1. Saknar ord...faktiskt!
    Tårar rinner över er Lycka.
    Äntligen.....
    Underbart namn..
    Kraaaaaaaaam från en som är så otroligt lycklig för eran skull.
    Ingela

    SvaraRadera
  2. Tack vännen, ja det är en otroligt stor omtumlande känsla:) kram

    SvaraRadera
  3. Åååå vilken sötnos!

    Förstår att du är lycklig, stolt och tagen av Maria och Magnus namnval...så fina namn lilla prinsessan fått.
    Är så glad för er skull.

    Största Kramen
    Stina.

    SvaraRadera
  4. Men så söt liten tös. Vet precis vad du menar med dina känslor. Det är helt underbart. Svårt att beskriva. För det är STOR skillnad mot när man höll sina egna i famnen. Men ändå väldigt lika =)

    massor med kramar till er alla.

    SvaraRadera
  5. Åh, blir helt tårögd när jag läser vad lilltösen ska heta! =) Är helt övertygad om att en stoltare faster än Josefine finns inte just nu!
    Stor kram till er! =)

    SvaraRadera
  6. Men ååå va underbart Lena. Så söt hon är, detta nya lilla liv, som senare kommer att kalla dig Farmor.....slå sina armar runt din hals och ge dig en blöt puss. Lägga huvudet lite på sned och be om något, och du bara faller fastän du inte skulle.....hihi detta underbara med barnbarn är särdeles extra. Kramar

    SvaraRadera
  7. Men åh va roligt med namnet..förstår det känns extra för er .. =)

    Visst är det underbart, tänk att man kan bli så förtrollad av ett sånt litet knyte... =)

    Än en gång, stort grattis till er alla och speciellt till dig Farmor Lena .. =)

    Kram Patricia

    SvaraRadera