onsdag 18 maj 2011

Kallt….

Inte vet jag vad sommaren är någonstans, finns inte i kallmora iaf. Väntar på sol och värme igen. Önskar att vår bastu var helt klar, då hade jag garanterat suttit där nu:) flwbr[1]

Själva bastun är klar men el fattas och elektrikern kommer förhoppningsvis på fredag. Sen ska det bastas så skinnet svider.flwbr[1]

Micke har donat och byggt klart bastun med hjälp av pappsen att resa tunga väggar. Jag är orolig hela tiden att han ska glömma bort sig och göra ngt dumt lyft, vilket kan vara lätt gjort när han känner sig okej. Jag är så glad att han slipper ha ont, hoppas verkligen allt ska hålla i hans rygg nu. flwbr[1]

Han har då varit tålmodig, stark och positiv trots allt. Börjar jobba deltid nästa vecka. Det blir skönt att allt blir som det ska igen, vardag är bäst när allt rullar på.flwbr[1]

I övrigt är det bara en vecka kvar till vi ställer upp i Rättvik igen. Ny sommar väntar, och jag känner en längtan till Rättvik, vårt eget paradis. Känns extra roligt i år då lilla Nellie med mor och far kan komma med oss ibland också:) Vi vill springa runt vid alla grannar och visa upp vårt underverk:)

dalarna_13285093

Lilla svärmor har varit på koll och allt såg riktigt bra ut, cancer helvetet håller sig i schack. Magnus, Maria och Nellie var här på lite käk på em, så jag känner mig nöjd med det positiva runt oss just nu:)

68ck9as_69744593

4 kommentarer:

  1. Kram till dig vännen...härligt läsning :)

    SvaraRadera
  2. Underbart vännen.Glädjs med dej! Massor med kramar.
    PLING

    SvaraRadera
  3. ja men visst är det skönt med vardag å rutiner fast man kan kräkas på det ibland. men det ger en trygghet och det behöver vi nog alla känna av.

    skönt att micke är på bättringsvägen det är ett elände med dessa kroppar som gäckar oss hela tiden. men det är den enda kropp man har så det är väl bara att göra så gott man kan. vare sig man vill eller inte *suck*

    kram till er

    SvaraRadera
  4. Va skönt att gubbens rygg är bättre, bara han är försiktig så den håller länge nu .. =)

    Förstår att du längtar upp till Rättvik, och tänk vilken stolt farmor du kommer att vara när du får visa upp Nelly för alla vänner .. hi hi... hääärligt!

    Önskar dig en riktigt skön helg!
    Kram Patricia

    SvaraRadera