onsdag 4 maj 2011

Nuläget i dagsläget.

Vad händer? Jo detta händer och fötter. Jag jobbar på som det ska. Känns lite trögt för jag håller på och provar ut en ny smärtmedicin  (igen) från smärtmottagningen. Blir lite konstigare i kroppen av den, tappar den lilla matlusen jag hade:( bara hoppas den kan hjälpa ngt, det lilla gör mkt för mig bara krampen ville  minska något så vore det ett stort steg för mig. Tyvärr är det en väldigt stark medicin, med mkt biverkningar, men vad sjutton kan något hjälpa, om än lite, så tar jag riskerna och står ut med dem!

angel_flyger[1]

Gubben känner sig riktigt bra och är rätt less på stillheten som han måste ha ör ryggen. Men det går framåt, och är precis som det ska efter en sådan operation:)

Rustningen av badrummet är i gång och det är så spännande. Nu gör vi ju inget annat än att pekar på hur vi ska ha det. Det är så mkt regler med badrum och försäkringar, så det känns tryggt att leja ut jobbet. Ovant för Micke att hålla fingrarna i styr, det är ju han som är van att få göra allt, och den som kan det också:)

pabar[1]

Badrummet kommer att gå i grått och vitt med badrumsmöbel i sekel stil, så snyggt:):) Sedan blir det en liten gullig bastu för 2. Josefines badkar har vi ju tagit ut, och då blev det så mkt plats över, så en sådan här hörn bastu blir kanon tror vi:):)

image1

3 kommentarer:

  1. Va härligt, då får ni ett eget litet Spa skulle man kunna säga. Där bara ni kan njuta, tillsammans och av varandra. Det är er väl förunnat vännen. Ni är fantastiska och har gjort ett fantastiskt livsarbete.
    Med värme Maria

    SvaraRadera
  2. men att du har såna smärtor. =O det låter inge vidare.

    vad härligt att ert projekt är igång. du får lägga upp lite bilder så man får se, nyfiken som man är ;)

    och bara att sitta och titta på när jobbet blir gjort kan inte vara lätt. skönt men... är man van att ta i så är man. du får köpa nåt tv spel eller nåt åt micke så han har nåt att göra ;)

    kram på er

    SvaraRadera
  3. Va tråkigt att du ska behöva så starka mediciner. Jag hade en sån period i livet men är tack och lov mycket bättre, jag hoppas verkligen att du med kan få må mycket bättre snart .. livet är orättvist hårt för dig tycker jag.. =(

    Skönt att det är lite bättre med gubben i alla fall .. det gläder mig.
    Och va kul med badrummet och rätt skönt att bara peka o tala om hur man vill ha det .. *fniss*. Det låter underbart med en liten bastu, där får ni säkert mysigt när det blir klart.

    Var rädd om dig!!!
    Kram Patricia

    SvaraRadera