söndag 22 maj 2011

Världen i min famn.

Ja världen lever vidare trots att den skulle gå under idag/ natt.ängel Island fick ju lite känning av en sprutande vulkan, men för oss som inte har ngt flyg att passa går det obemärkt förbi. Jag menar vad spelar det för roll att vi säger men vad hemskt..Skiter väl vulkanen fullständigt i. Jorden måste ju protestera på sina olika vis, i form av katastrofer av olika slag.vulkan 

För oss blev det i stället en härlig dag. Husvagns städning, lite rensning av land, gräsmatts klippning och grillning:) Ja vi hinner mycket en ledig dag, när det väl är dagar då vi vill göra ngt. Ja då gäller det att passa på innan vi tappar lusten igen!

Idag när gräset var klippt, landen rensade, solen sken och vi var mätta och nöjda, ja då älskade vi vår tomt och hus:) Tänk om vi nu suttit i ett radhus med grannar överallt… nej, just idag kändes detta rätt tänkte jag. Med solen på kroppen och den gröna ängen framför mig, inte en granne så långt ögat når:)

solig dag

I morgon blir det lite mera vardags liv igen då Micke börjar jobba igen. Min vecka rullar på i ett lite lugnare tempo denna vecka, och det kan verkligen behövas. Känner mig lite knasig, vad gäller både sömn och humör:/   DSCN1866

2006_0601Image0018

aldrig ska jag sluta älska dig vita unika_thumb[1]

Det beror på att Josefine skulle tagit studenten om ett par veckor. Varje dag jag hör om den stundande studenten så låser sig mitt hjärta….

1269-2684B

4 kommentarer:

  1. Ja det var väl för väl att profetsian var fel .. igen .. ha ha.

    Skönt när man får ett ryck och får lite gjort, det fick vi i morse och damsög, dammade o diskade i en faslig fart direkt efter frukost .. och vips så var vi lediga resten av dagen .. =)

    Skönt att bo utan grannar, det skulle jag med vilja göra men vårt hus ligger tack o lov ganska skyddat i ett äldre villaområde så det känns inte som jag har grannarna inpå knuten som tur är, men jag skulle vilja ut på landet så småningom .. =)

    Må så gott!
    Kram Patricia

    SvaraRadera
  2. här har det oxå grejas och fejas på gården. men det satt långt inne att börja, med så skönt när det är gjort ;)

    skönt att vara lite ledig när humöret inte är på topp. då kan man vara som man är utan mask. och det behöver man verkligen. förstår att det känns tungt i dessa dagar. alltid nåt som påminner om det som kunnat vara men som inte blir.
    kram till er =) <3

    SvaraRadera
  3. Keep on fighting gumman!

    Låter som du haft det härligt ute i gräset,mitt i solen:)
    Massor med kramar från mig.
    Pling

    SvaraRadera
  4. Min kära vän Lena. Det låter helt underbart med allt ni gjort för er egen trevnad och miljö runt omkring er. Men det är inte utan att det sticker i hjärteroten när jag kan ana din känsla runt studenten och er Josefine. Min egen syn är fortfarande att ni inte har henne fysiskt hos er....men andligt finns hon så länge Ni finns. Jag önskar dig allt gott min vän. Med värme från mig

    SvaraRadera