tisdag 24 augusti 2010

Vardagslunk.

0511-0811-1015-4056_Overworked_Nurse_clipart_image Ja så var det en vardag igen och jag uppskattar det. Om det inte fanns vardagar så skulle man ju aldrig uppskatta när det var andra dagar:) Känner mig lika klok som Mollgans farmor;)

Är igång med jobbet, känner mig lite ringrostig, var ju först sjukskriven 4 veckor för “lungfan”. Sedan hann jag ju bara jobba 2 veckor innan semester i 4 veckor:) Men men, nu är jag på gång igen och det känns bara bra, med det!

Var upp till syster m familj nu på kvällen. Har ju inte hunnit träffa Noa och Ted sedan de kom hem från sin semester. Börjar bli svårt att hinna se båda två, de har fullt upp med fotboll och kompisar, precis som det ska:) Men idag fick jag krama om båda två iaf. Åh vad stora de börjar bli. Småkillarna är inte så intresserade av gamla moster längre:( Däremot ligger Micke högt i rang:) Numera är datorhjälpen(som Micke bistår med) mer värd, än mosters bullar:/

2002_0924_014743aa

Ett tag sedan killarna var så här små!

katt som vinkar

2 kommentarer:

  1. ja fy vad livet går fort när man tittar på barnen. det är tur att man själv är lika "ung å fräch" som man var vid 20 =/ hihi
    Fast det är skönt att åldras på nåt konstigt sätt. skulle inte vilja vara 20 och småbarnsmamma igen. allt har sin tid och min tid är där jag är just nu och jag trivs bra me det
    kramen

    SvaraRadera
  2. Du har rätt, vi behöver nog vardagslunken också. Men man kan förgylla den....kanske med att dricka sitt kaffe/te ur en vacker kopp...tända ljus som sprider en god doft...se en bra feelgodd film...säga något gott till någon annan OCH sig själv...eller helt enkelt skämma bort sig lite emellanåt. Se det vackra i tillvaron..så gott man nu kan. Det är så lätt att vi förlägger allt vår energi på semestern och ledighet...men resten av året då, livet pågår ju även då. Och är faktiskt MYCKET längre/ Kramar

    SvaraRadera