måndag 9 augusti 2010

Vatten källan.

Vädret är inte det bästa semester vädret precis:/ Trök kan man säga!! Vi har iaf varit lite kulturella och tagit en tur runt Siljan. Vi besökte också spring källan här i Rättvik som är, kort sagt ett hål i backen där det år efter år sprutar vatten ur en stor vatten åder.

DSC_0937

DSC_0931

DSC_0932

Det är nog vackert på vintern när det förvandlas till ett isberg gjort av denna stråle. Ja det var väl det mest spännande som hänt;) I övrig har jag inte gjort annat än suttit på rumpan;) Tittade t.o.m på en helt värdelös film på em. Ja vad gör man när regnet bara smattrar på taket till en husvagn. Hoppas på bättre väder i morgon, annars är det nog dags för hemgång igen…

angel_flyger

2 kommentarer:

  1. Var ni inte och åt på Hulda-Fluldas resturang???????
    Glömt namnet igen!!!*leeer ansträngt*

    Kraaaaaaaaaam i pissandet!
    Kom och fika hos mig i stället!!!!*hihih*

    SvaraRadera
  2. Skepp o hoj här var det nytt :)

    Samma här....skurar som gör att det blir översvämning. Jag börjar min semester idag när alla andra börjar att jobba :)
    I morgon bär det av till Borlänge till bror och svägerska och kupolen såklart :)

    Springkällan lät intressant den måste jag besöka någon gång.

    Kram till dig.

    SvaraRadera