onsdag 21 juli 2010

Katten Karlsson!

935c747f38de8052

Satt i lugn och ro med min kaffe skvätt på altan då jag hörde ett högt pipande. Karlsson höll på att leka med en näbbmus. Eftersom jag aldrig skulle kunna sitta och lyssna på hur han leker livet ur den lilla krabaten, gick jag dit och skulle ta in Karlsson så musen fick fly. Jag lyfter upp Karlsson och ser att musen är borta,hm den hann väl undan ändå tänker jag, och tar med katten under armen. Då känner jag något sprattla mot min arm….Musen hade gömt sig inne i Karlssons långa päls, haha.. fick skaka ur musen och rusa in…den där Karlsson!!!!

DSCN1799

famous-cartoon-character-tom-and-jerry

3 kommentarer:

  1. Ha ha...ja jösses, då hade jag nog fått fart...tycker de är söta på avstånd men vill inte ha dem för nära de där mössen... ha ha.

    Hejja Karlsson... hi hi

    Ha en fortsatt bra dag!!
    Kram Patricia

    SvaraRadera
  2. stackars lilla Karlsson som inte fick som han ville ;) skulle oxå ha räddat livet på musen. tur man inte har katt som drar hem sådant. Petras katt hade släpat in en hel död skata i våras. då var det en som skrek högt =)

    SvaraRadera
  3. Börjar dagen med att rädda liv,underbart!
    Hur ska detta sluta*hah*
    Kram lilla goding
    Ingela

    SvaraRadera