lördag 31 juli 2010

V31 en folkfest!

vaderfen027[1] Ja nu har det vanliga svenska sommarvädret slagit sig fast. Känns ju tråkigt när det ända tills vi började vår semester varit så fint:( Men, men vädret är en världslig sak egentligen. Vi är tillsammans och är friska det är huvudsaken. Lungfan håller sig, varken bättre eller sämre. Lediga lata dagar är så mkt mer än sol…men visst sjutton vill man ha sol! Försöker bara tänka lite positivt hm…Har varit hemma ett par dagar, nu är vi tillbaka i Rättvik. Karlsson fick dock vara hemma nu med vår hustomte:) 407[1]Alla som känner till Rättvik vet att denna v.31 är det ett laglöst land som gäller här i byn. Classic Car Week startar nämligen idag. Denna bilvecka har funnits här i 16 år. Vi har nog varit här de flesta av åren. Men det har vuxit enormt, och denna vecka förvandlas lilla Rättvik med sina 8000 invånare till runt 100.000. Magnus och Maria brukar försöka vara här några dagar med oss, men nu jobbar de båda två och står mitt i sin flytt, saknar dem förstås:(women32Jag är inte ett dugg bilintresserad utan tycker mest det är roligt med lite folk att titta på:) Sedan när jag känner att det blir för mkt, går jag hem till lugnet, vid Siljan.

2004_0724_015737AA

Jag och våra grannar här i Rättvik, (våra vänner från sågmyra):) Eva och Marie, tillsammans med dem åkte Josefine och jag Classic lady år 04. Vad roligt vi hade i Evas fina Cortina:) Oj vad vi skrattade under den tävlingen:) Bara tok och skoj.

2004_0723_214222AA

2004_0723_212823AA

Klädda i tidsenlig klädsel också

.2004_0726_082235AA

Eftersom pappsen är väldigt bil intresserad, helst då av dessa gamla bilar, så var de alltid hos oss denna vecka. Jag är glad åt alla minnen och alla kort, på alla våra år tillsammans. Men som jag sagt förr, minnen gör också så ont!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar