fredag 16 juli 2010

Undrar sa flundran.

Jag undrar ibland om de som alltid vill berätta om att de är så lyckliga egentligen är så lyckliga? Jag menar då den här lyckan som man hela tiden måste påtala. Lycka över prylar, kläder, utseende. Varför kan det vara så svårt, att ta livet som det är, det är ju inte ljusblått för jämnan, kan inte tro att det är det för någon, alltid. Jag menar det är väl toppen om man är lycklig. Men köpa sin lycka, never!! Men jag blir lite frågande när vissa alltid är så lyckliga och mår så bra varje dag. Är det bara jag som inte är lycklig?Varje dag, alltid!!Hela tiden! Ja så kanske det är!;)

Lycka för mig är ett stort ord, jag använder det med eftertanke. Lycka för mig är att få ha de mina omkring mig, att alla får vara friska (vilket vi önskar får förbli en verklighet) och att de/vi i sin tur har det bra. Hm, ja det är som det är med det,alla är vi olika, och tur är väl det.recept-p-lycka-anglar_17044703

2 kommentarer:

  1. Hoppas du får en underbar semester:):)Det var hel mysigt men tok för varmt, men nu uppskattar man den svenska värmen mer, svettas knappt sne man kom hem:P:P kram

    SvaraRadera
  2. håller med dig. jag tror att alla som verkligen påtalar sin lycka för andra är dom som är mest olyckliga. och säger det för att försöka övertyga sig själva om att dom mår bra. allt för att slippa ta itu med det som gör ont både fysiskt pch mentalt.

    och jag skulle heller inte vilja vara så där superlycklig jämt. för då tror jag inte att man till slut uppskattar lyckan utan man skulle ta den för given och då mister den sin glans på nåt sätt.

    kram

    SvaraRadera