tisdag 20 juli 2010

Tankeverkstad.

yg2[1] En mys fika med Lotta:) som kom hit på fm. Tiden sprang fort iväg som vanligt när vi kom igång:) Roligt!

Äkta vänner är som ädelstenar
värdefulla men sällsynta;
falska vänner är som höstens löv
granna men blåser bort med första vinddrag.

Stämmer så väl. Jag har lärt mig fast det gjort ont. Jag har lyssnat för mkt och trott på människor som bara försökt få min uppmärksamhet. Jag fanns alltid där, i tid och otid. Trodde på allt. Tyvärr!!

När jag hamnade i kris,var jag inte intressant längre!!För nu kunde ju inte jag ge all min tid! Orkade inte längre lyssna på bagateller och skit! Andra sållade bort sig själva, när de sa, hör av dig/er när ni mår bra igen, vi vill inte tränga oss på! När de egentligen menade, vi orkar inte med er sorg. Som sagt man lär sig, genom den hårda världen!

Gjorde ännu en inre jobbig resa idag. Mamma stickade så otroligt fina koftor till barnen när de var små. Hon älskade att sticka i alla former och färger. Josefine hade sedan dessa koftor och andra småkläder till sin Baby Born docka som hon älskade.image Idag letade jag fram kartongen med alla hennes dock kläder som hon ställt undan när hon växt ifrån det stadiet. Öppnade locket med gråten i halsen, och kan säga att jag inte ens hann öppna, tårarna flödade. Hjärnan fullkomligt exploderade.

minnen

Det som låg överst var Josefines första julklänning st.. 48, så liten, så underbart fin. Fortsatte plocka, fast jag inte borde, men kunde inte heller sluta. Såg allt som i en dimma. Alla små kläder, alla minnen, varje plagg. De små klänningarna mamma sydde, lyckan över att ha fått en liten tjej. En av var sort, kunde ju aldrig bli bättre!!

Ja nu ligger iaf de fina små koftorna i tvättmaskinen och jag vet att både mamma och Josefine är glada om de kommer till nytta igen.

Em tillbringade jag med pappsen. Vi käkade, fikade och pratade om livet i stort och smått. Lilla pappsen!

1 kommentar:

  1. det är jobbigt när både sorg och glädje finns i samma känsla. så kände jag när mormor dog och jag själv blev mormor. så helt olika känslor som ska samsas samtidigt.

    och förstår att den känslan är djupare hos dig. mormor var gamal och det var tid för henne. men det är inte rättvist det du går igenom.

    känns som jag svamlar men hoppas du försår vad jag menar.

    kramar om dig så gått jag kan

    SvaraRadera