lördag 4 juni 2011

Utan dig.

2005_0831Image0039

2006_11170126  2006_11170088

Jag lever mitt liv genom dig
Utan dig är jag en spillra på ett mörkt och stormigt hav
Du måste finnas
Du måste
Hur kan du då överge mig?
Jag vore ingenstans
Jag vore ingenting om du inte fanns
Du måste finnas
Du måste
Hur kan du då överge mig?
Jag vore ingenstans
Jag vore ingenting om du inte fanns//  Helene Sjöholm

 2006_11170002

Ja enlig indianen ska man inte mata sorgen, men jag kommer att mata den i resten av mitt liv. Men jag ska inte låta den äta ihjäl sig!!

Vem kan säga att man inte ska hata för det tar för mkt energi? Jo det säger de som aldrig behövt hata….Jag/vi kommer för alltid att hata sjukdomen som tog vår Josefine ifrån oss!DSCF0049

Utan dig är vi något, men aldrig som vi varit. Du är vår pusselbit som alltid kommer att fattas i vårt livspussel. DSCF0967

3 kommentarer:

  1. Det är ganska lätt att förstå att ni hatar sjukdommen som tog er älskade Josefine ifrån er.

    Massa kramar
    Patricia

    SvaraRadera
  2. Man får visst hata eller tycka illa om det som tagit ifrån en sitt barn. Sjukdomar är ju inget man direkt tycker om. Men som du säger det kan ta enormt med energi och kan var av värde att man själv accepterar att det är just det man gör....hatar något....utan att sedan skuldbelägga sig för det.....det är väl då energin pyser. Du skriver så vackert om din Josephine....kan inte bli annat än rörd. Med värme Maria

    SvaraRadera
  3. Hata på du gumman,det är befriande att få hata utan skuldkänslor.Du är ändå världesbäst på att se det fina,och ta till vara på det...Kraaaaaaaaaaaaam
    P

    SvaraRadera